header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Luni, 22 Ianuarie 2018 11:15

Oboseala la volan

Publicat de
  1. Semne ale oboselii la volan

 

Oboseala la volan are efecte serioase asupra concentrării şi gândirii, încetinind timpul de reacţie. Efectele oboselii la volan sunt asemănătoare celor cauzate de consumul de alcool. Iată câteva semne ale oboselii la volan:

 

  • căscat

    oboseala
  • concentrare scăzută

  • oboseală a ochilor

  • nelinişte

  • ameţeală

  • reacţii diminuate

  • plictiseală

  • iritabilitate

  • semne de circulaţie neglijate

  • dificultatea de a păstra direcţia. 

Dacă vă simţiţi obosiţi şi observaţi aceste semne e vremea să vă opriţi. Pauzele regulate la fiecare două ore duc la evitarea acumulării oboselii.

Marți, 23 Februarie 2016 06:34

Limitarea vitezei

Publicat de

O metodă mai recentă de limitare a vitezei este controlul pe secţiuni, folosit în prezent în Ţările de Jos, Austria şi Republica Cehă. În cazul controlului pe secţiuni, se calculează în mod automat viteza medie pe o anumită distanţă (de obicei câţiva kilometri) prin identificarea vehiculului la intrarea şi la ieşirea din secţiunea de control şi înregistrarea timpului în care a parcurs distanţa dintre cele două puncte. În timp ce majoritatea secţiunilor de control sunt fixe, există de asemenea unităţi mobile (de exemplu, în Regatul Unit şi în Austria), în special în zonele în care sunt lucrări în curs de desfăşurare.

Vineri, 07 August 2015 10:36

Centura de siguranță

Publicat de

Utilizarea centurii de siguranță este o modalitate eficientă pentru a evita rănirea în cazul unui eveniment rutier nedorit. Nu necesită o tehnologie specială și este prevăzută în toate autovehiculele. Începând din 2006, în UE, utilizarea centurii de siguranță este obligatorie în toate vehiculele.

centura                       

Luni, 30 Martie 2015 08:32

Inspecția tehnică auto

Publicat de

Un autovehicul bine întreținut și care îndeplinește toate cerințele de siguranță este mai puțin expus riscului de a provoca un accident rutier.

Efectuarea inspecției tehnice este importantă nu numai pentru a garanta buna funcționare a vehiculului, ci și din considerente ecologice. De asemenea, permite asigurarea unei concurențe loiale pe piața europeană a transporturilor. 

inspectie

Marți, 20 Ianuarie 2015 07:52

E-safety

Publicat de

E-safety = sisteme inteligente amplasate pe vehicule care pot imbunătăți siguranța rutieră prin reducerea expunerii la riscuri, evitarea accidentelor, reducerea rănirilor, etc.

e-safety

Statele membre trebuie să aleagă și să prioritizeze acțiunile de siguranță rutieră care răspund cel mai bine problemelor de pe drumurile lor. Nu există o soluție unică pentru planificarea rutieră în statele Uniunii Europene iar nevoile fiecărui stat membru se vor schimba în timp.

Lista prezentată aici nu este o soluție standard care poate fi adoptată fără o analiză în context specific. Aceasta evidențiază doar câteva zone de acțiune și măsuri concrete care pot fi utilizate ca sursă de inspirație de statele membre UE.

planuri

AȘA DA 1  AȘA NU 2 
  •  Înainte de intrarea în sensul giratoriu cedați trecerea tuturor autovehiculelor aflate deja în sens.3
Nu treceți dunga continuă trasată pe mijlocul șoselei pentru a depăși sau pentru a întoarce.

4

Vineri, 14 Noiembrie 2014 13:09

Măsuri împotriva coliziunilor cu arbori

Publicat de

Coliziunile dintre autovehicule și obstacolele de pe marginea drumurilor precum copacii, stâlpii, indicatoarele rutiere și alte amenajări stradale reprezintă o problemă importantă de siguranță. Cercetările și experiența arată că poziționarea și modul de alcătuire a obiectelor de pe marginea carosabilului pot juca un rol important în reducerea acestui tip de coliziuni și a consecințelor grave care sunt, de obicei, asociate cu acestea. În mod ideal, drumurile ar trebui să fie proiectate astfel încât să nu existe obiecte periculoase pe marginea carosabilului. Totuși, acest lucru nu este posibil în toate situațiile, și majoritatea modificărilor se vor face pe drumurile deja existente. În aceste situații, obiectele costruite de către om ar trebui îndepărtate, fabricate din materiale mai puțin periculoase sau protejate cu bariere împotriva ciocnirilor atunci când nici o variantă nu mai este posibilă. Cu toate acestea, copacii de pe marginea drumurilor pot avea valoare de mediu, estetică, istorică sau emoțională. În acest caz, instalarea de bariere împotriva ciocnirilor poate fi o soluție mai bună decât tăierea copacilor.

Educarea și pregătirea șoferilor au capacitatea de îmbunătăți în mod dramatic comportamentul acestora și, în același timp, siguranța rutieră pe termen lung. Acest lucru este important în mod special pentru grupurile care sunt susceptibile la greșeli precum șoferii începători, șoferii de camion, șoferii de vehicule de urgență și motocicliștii. Progresele recente în tehnologia de simulare a conducerii ar putea îmbunătăți în mod semnificativ calitatea și eficiența cursurilor de condus.

Pagina 1 din 2
   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.