header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Joi, 13 Februarie 2014 19:42

SMS-urile și mersul pe jos

Publicat de

Am discutat recent despre riscurile asociate cu folosirea telefonului mobil in timpul condusului. Ce se întâmplă însă atunci când lăsăm automobilul și devenim pietoni?

Potrivit noilor cercetări, trimiterea de mesaje-text în timp ce mergeți pe stradă nu este o idee tocmai bună. Un grup de cercetători de la Universitatea din Queensland, Australia, au descoperit că atunci când oamenii transmit mesaje-text în timp ce merg, tind să devină mai rigizi, devenind astfel mai vulnerabili accidentelor de tot felul.

Planurile pentru implementarea la scară largă a dispozitivelor au făcut un pas înainte în urma votului recent din Comitetul de Transport al Parlamentului European. TISPOL și Consiliul European pentru Siguranța Transportului (ETSC) susțin această măsură.

În eventualitatea unui eveniment rutier, un automobil echipat cu un astfel de dispozitiv apelează automat cel mai apropiat centru de urgență, informând echipele de salvatori în privința locației exacte și a tipului de mașină implicat. Cercetările au demonstrat că dispozitivele „e-call” pot reduce timpul de răspuns al serviciului de urgență cu 50% în zonele rurale și 40% în cele urbane.

masini

Comisia Europeană a propus recent înlocuirea unora dintre indicatoarele rutiere din Marea Britanie cu noi indicatoare care pot fi citite de mașinile „inteligente”.  Această propunere face parte din inițiativa Comisiei Europene al cărei scop este dezvoltarea de soluții tehnologice în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere. Noile indicatoare au fost implementate anterior în Franța și Germania. Programul European de Evaluare a Drumurilor (EuroRAP) susține această propunere.

Comisia Europeană a lansat al doilea premiu anual care desemnează cele mai bune „Planuri pentru mobilitate urbană” create de autoritățile locale și regionale din Uniunea Europeană. Premiul din acest an se va concentra pe „integrarea criteriilor de politici economice, sociale și de mediu.” Planurile vor demonstra o abordare completă și pragmatică, adresându-se diverselor probleme de politici. Autoritatea câștigătoare va beneficia de o mai mare vizibilitate a planului la nivel european și va primi un premiu de 10 000 de euro.

Directoratul General pentru Mobilitate și Transport din cadrul Comisiei Europene a lansat o hartă interactivă ce include principalele reglementări în domeniul circulației rutiere aplicabile în fiecare țară europeană.

Harta conține informații legate de limita de viteză admisă, reglementările în vigoare privind folosirea centurii de siguranță sau a utilizării telefonului mobil, dar și alte reguli specifice statului respectiv.

Ziua Mondială a Primului Ajutor va fi sărbătorită în data de 14 septembrie, iar tema aleasă pentru acest an este Primul Ajutor și Siguranța Rutieră.

Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie a sărbătorit Ziua Mondială a Primului Ajutor (World First Aid Day) pentru prima dată în anul 2000. De atunci, în fiecare an, în cea de-a doua sâmbătă a lunii septembrie, peste 100 de Societăți de Cruce Roșie și Semilună Roșie din întreaga lume organizează evenimente și ceremonii pentru a conștientiza publicul cu privire la importanța primului ajutor în salvarea vieților omenești.

Carta Europeană a Siguranței Rutiere este o inițiativă a Comisiei Europene creată în scopul reducerii numărului de accidente și, implicit, a victimelor cauzate de acestea. Până la acest moment, Carta a reușit să reunească 2300 de orașe, instituții, asociații profesionale/ federații, companii și organizații non-guvernamentale din Europa, al căror angajament contribuie la salvarea a peste 40 000 de vieți.

La începutul anului, Comisia Europeană a decis înlocuirea celor 110 modele de permise de conducere din Uniunea Europeană cu un model unic pentru toate statele membre. Noul permis va avea forma unui card de credit și va fi recunoscut în toate țările din UE.

În funcție de statele din care provin, conducătorii de automobile își vor reînnoi permisele după 10-15 ani. Potrivit noilor norme, șoferii de autobuze și camioane vor fi supuși unui examen medical înainte de reînnoirea permisului de conducere, la fiecare 5 ani.

Între 6 și 12 mai are loc a doua săptămână mondială ONU a siguranței rutiere. La cererea Adunării Generale a Națiunilor Unite, săptămâna aceasta este dedicată siguranței pietonale. Manifestările organizate au ca principal scop identificarea și promovarea măsurilor de protecție a pietonilor, contribuind astfel la atingerea obiectivului de salvare a 5 milioane de vieți formulat de “Decada acțiunii pentru siguranță rutieră 2011-2020”.

Pagina 5 din 5
   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.