header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button

UE își propune să faciliteze fluxul de bunuri și de persoane între țările UE prin realizarea unor legături între rețelele naționale de drumuri. Există posibilitatea ca ulterior să își assume responsabilitatea pentru auditurile privitoare la siguranța noii rețele.

trans

Acțiunile de control vizează în mod frecvent încălcări grave cum ar fi viteza excesivă, condusul în stare de ebrietate și neutilizarea centurii de siguranță. În egală măsură, sunt frecvente amenzile pentru neoprirea la culoarea roșie a semaforului sau pentru utilizarea telefonului mobil la volan.

Controale de poliție

Printre metodele tradiționale de care dispune poliția se numără controalele în trafic și utilizarea aparatelor radar. Pentru a fi mai eficiente, controalele efectuate de poliție ar trebui să fie făcute cunoscute și să includă activități mai mult și mai puțin vizibile.

politie

eu

Siguranța rutieră implică oameni. În fiecare zi, milioane de cetățeni ai Uniunii Europene folosesc drumurile, fie că merg pe jos, conduc o mașină sau merg pe bicicletă.

Directoratul General pentru Mobilitate și Transport al Uniunii Europene dedică Ziua Porților Deschise de anul acesta (9 mai) politicii de siguranță rutieră. Ziua Porților Deschise are loc anul acesta în paralel cu a treia Săptămână Globală a Siguranței Rutiere a ONU (4-10 mai).

Prin semnarea în urmă cu peste 2 ani a Cartei Europene a Siguranței Rutiere, SC Industrie Mică Prahova SA a ales să contribuie la salvarea a peste 40 000 de vieți. Astfel, am creat blogul de companie Drumul în siguranță, primul blog de companie din România care abordează problematica siguranței rutiere. În acest demers avem ca principale obiective comunicarea eficientă a informațiilor privind serviciile oferite de SC Industrie Mică Prahova SA, conștientizarea publicurilor cu privire la identitatea sa, dar și educarea acestora în privința importanței semnalizării rutiere orizontale și verticale și a contribuției acestora la îmbunătățirea siguranței pe șosele. Am ales în același timp să respectăm următoarele principii ale Cartei:carta

Acest tip de educație se adresează în general unor grupuri de elevi într-un cadru școlar (contrar instruirii conducătorilor auto). Deși scopul final al campaniilor de siguranță rutieră este o schimbare de comportament, acestea urmăresc fie o mai bună informare cu privire la o anumită problemă de siguranță rutieră, fie schimbarea atitudinilor față de anumite comportamente la volan, cum ar fi conducerea sub influența alcoolului sau excesul de viteză. 

educatie

Alocarea resurselor este de importanță capitală pentru eficiența programelor de siguranță rutieră. De aceea, procesul de alocare a resurselor trebuie să existe întotdeauna într-un program de siguranță rutieră. În mod invers, procesele de alocare a resurselor trebuie să fie legate de obiective specifice privind siguranța rutieră pentru a obține beneficii maxime cu fondurile alocate în cadrul procesului. Premisele procelor de alocare a resurselor sunt: un termen suficient de lung și un buget suficient de mare. Este de asemenea esnțială monitorizarea ulterioară pentru asigurarea eficienței măsurilor care au fost finanțate și pentru evitarea utilizării greșite a fondurilor. Neajunsurile potențiale ale acestor sisteme pot apărea în cazul în care acestea duc la utilizarea accentuată a unui anumit tip de măsuri de siguranță în detrimentul altor măsuri (care sunt poate mai eficiente). Aceste efecte secundare pot fi evitate prin stipularea faptului că furnizarea resurselor depinde de existența unor condiții generale adecvate și de tipul de măsuri pentru care sunt utilizate. Neîndeplinirea obiectivelor ar trebui să fie urmată de consecințe , pentru a asigura folosirea eficientă a resurselor.

poza1

Deși majoritatea șoferilor cunosc limitările de viteză, există nesiguranță în privința limitei de viteză pe  anumite porțiuni de drum (Silcock et al. 2000). Astfel, există modalități suplimentare de reducere a nesiguranței:

1. Semnalizare rutieră

Modul convențional de informare a utilizatorilor unui drum în privința limitei de  viteză pe un anumit drum sau o anumită porțiune de drum este semnalizarea rutieră. Convenția de la Viena oferă instrucțiuni privind semnalizarea rutieră în ceea ce privește uniformitatea, consistența, simplitatea și eligibilitatea. În ceea ce privește indicatoarele de reducere a vitezei , este important ca acestea să fie amplasate în mod regulamentar; de exemplu, un indicator este de obicei necesar după o intersecție. Așa cum este cazul și în privința altor indicatoare rutiere, cele care indică reducerea vitezei trebuie amplasate într-un loc vizibil și trebuie întreținute în mod corespunzător.   

semn

Marți, 09 Decembrie 2014 12:33

Siguranța rutieră

Publicat de

Sondaj condus de Organizația Gallup la cererea Directoratului General Pentru Mobilitate și Transport

(2010)

Comisia Europeană se angajează să contribuie la drumuri mai sigure în Europa. Conform estimărilor, dacă fiecare conducător auto și-ar fi utilizat centura de siguranță, ar fi respectat limita de viteză și nu ar fi condus sub influența alcoolului, peste 12,000 de vieți ar fi fost salvate în fiecare an pe drumurile europene. Pentru a înregistra progres în acest domeniu, Directoratul General Pentru Mobilitate și Transport din cadrul Comisiei Europene a solicitat un sondaj pentru a evalua gradul de conștientizare și atitudinile privind siguranța rutieră printre cetățenii celor 27 de state Europene.

În zilele de 4 și 5 decembrie 2014, Președinția Italiei și Comisia Europeană organizează în Genova o conferință privind siguranța transporturilor. Conferința va reuni profesioniști din domeniul transporturilor și formatori de opinie din diferite domenii legate de transporturi în scopul estimării nevoilor privind siguranța transporturilor și pentru a identifica prioritățile pentru activitățile viitoare.

Conferința va aborda atât provocările legate de siguranță, problemele comune și preocupările conexe, luând în considerare provocările sociale, cerințele politice, dezvoltările tehnologice și beneficiile economice.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.