header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button

drum

Drumuri

Autorităţile naţionale (sau regionale ori locale) gestionează drumurile publice. De asemenea, UE oferă finanţare prin fondurile de dezvoltare regională, Banca Europeană de Investiţii şi reţelele transeuropene.

Reţelele transeuropene

În UE, majoritatea reţelelor rutiere au fost elaborate dintr-o perspectivă naţională. Obiectivul reţelelor transeuropene este de a dezvolta o reţea de transport care să faciliteze circulaţia bunurilor şi persoanelor între ţările din UE.

Statisticile pentru 2015 privind securitatea rutieră, publicate de Comisia Europeană, confirmă faptul că drumurile europene rămân cele mai sigure din lume, în pofida unei încetiniri a ritmului reducerii accidentelor. Și România a înregistrat progrese.

siguranta

Ploieşti - 15 martie, 2016 – Blogul „Drumul în siguranţă” şi Industrie Mică Prahova SA au demarat proiectul „Siguranţa ta contează şi în trafic!”, o iniţiativă prin care  intenţionează să promoveze  circulaţia în condiţii sigure a copiilor.

Astfel, un număr de peste 500 de copii împreună cu părinţii şi învăţătorii lor vor fi iniţiaţi în regulile de bază ale unei circulaţii rutiere sigure. Acest lucru se va întâmpla odată cu distribuirea broşurii care include câteva reguli simple de circulaţie pentru micuţii pietoni.

image004

Marți, 09 Februarie 2016 11:48

Cum putem aborda problema vitezei

Publicat de

viteza

Nu există o soluţie unică. Sunt necesare mai multe măsuri care să vizeze semnalizarea rutieră, limitele de viteză, dar şi formarea conducătorilor auto. Limitele de viteză trebuie să fie afişate în locuri vizibile şi să fie adaptate în funcţie de carosabil şi de tipul vehiculelor. De asemenea, pot fi utilizate dispozitive de limitare a vitezei - denivelare sau drum îngustat.

DE CE O SĂPTĂMÂNĂ EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII?

Comisia Europeană a stabilit două obiective ambiţioase pentru mobilitatea urbană: eliminarea treptată până în 2050 a autoturismelor alimentate cu combustibili convenţionali şi tranziţia spre o logistică urbană cu zero emisii în centrele urbane importante până în 2030. Comisarul european responsabil pentru transport, Violeta Bulc, are o viziune clară despre transportul în Europa. Această viziune este clădită pe patru piloni: oamenii, creşterea şi ocuparea forţei de muncă, inovarea, precum şi competitivitatea şi durabilitatea.

Mic Istoric

În anul 2000 a fost instituită „Ziua fără autoturisme” sub forma unei iniţiative europene. Aceasta a constituit o oportunitate pentru orașe să demonstreze cât de interesate sunt de aspectele legate de mediu. Timp de o zi și, anume pe 22 septembrie, autoritățile locale au prezentat zonele centrale ale orașelor lor într-o lumină diferită, restricționând traficul motorizat, încurajând utilizarea modurilor durabile de transport și sporind gradul de conștientizare cu privire la impactul asupra mediului al opțiunilor individuale legate de modurile de transport.

Marți, 17 Noiembrie 2015 12:20

Reguli de călătorie –România

Publicat de

Limitele de viteză

 

Limitele de viteză standard (cu excepția cazului în care indicatoarele menționează altfel)[km/h]

 

  În localitate În afara localității  Autostrăzi/Drumuri expres 
Motociclete
Vehicule sub 3,5 t
 
50 90100 130
Autoturisme și camionete
Vehicule sub 3,5 t
50 90100 130
Autoturisme și camionete cu remorcă
Vehicule sub 3,5 t
50 80 90 120 
Vehicule grele de marfă
peste 3,5 t
50 8090  110
Autobuze 50 8090 110

În mod tradiţional, instruirea conducătorilor auto s-a concentrat pe abilităţile de manevrare şi pe regulile de circulaţie formale. În plus, este important să se analizeze motivele din spatele nevoii de conştientizare a riscurilor, de abilităţi, reguli şi reglementări, de exemplu prin demostrarea limitelor fizice şi psihice ale fiinţei umane în general şi ale unui conducător auto începător în special. Aceasta contribuie la scopul ultim al instruirii conducătorilor auto, mai precis formarea de conducători auto care nu sunt competenţi numai din punct de vedere tehnic, ci, în acelaşi timp, acţionează prudent şi după principiile siguranţei.

Comisia Europeană a scos în evidenţă angajamentul său în privinţa siguranţei rutiere prin decizia de a fi co-fondator al ediţiei din 2015 a Competiţiei Europene de Educaţie Rutieră (European Traffic Education Contest) organizată de FIA. Această competiţie oferă în fiecare an unui număr de 800 000 de copii de vârste cuprinse între 10 şi 12 ani posibilitatea de a asista la lecţii de siguranţă rutieră şi de a primi educaţie rutieră prin diferite competiţii naţionale. În data de 3 septembrie 2015, 92 de copii reprezentând 23 de echipe au ajuns în Viena, Austria pentru a participa la competiţia găzduită de Clubul Automobilistic din Austria (OATMC) şi menită a descoperi pe cei care au cele mai bune cunoştinţe în domeniul siguranţei rutiere din Europa.

semn1

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.