header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button

29/06/2017

Luni, în cadrul unei ceremonii din Bucureşti, Comisia Europeană a oferit Premiile Excelenţei în Siguranţă Rutieră unui număr de 5 câştigători. Acest premiu recunoaşte angajamentele privind siguranţa rutieră care au un impact semnificativ asupra salvării de vieţi pe drumurile europene. 

award

Premiile au mers la:

  • Grupul de companii Heracles, membru al LafargeHolcim (Grecia),
  • Oraşul Martigues (Franţa),
  • CTT Correios de Portugal,
  • Automobil Clubul Român, şi
  • Motorförarnas Helnykterhetsförbund (Suedia).

Câştigătorul premiului special, acordat în urma voturilor publicului din sală, a fost Automobil Clubul Român, proiectul acestora fiind considerat a fi cel mai inspiraţional dintre toate proiectele prezentate.

Siguranţa rutieră este o responsabilitate comună. Potrivit principiului subsidiarităţii, autorităţile naţionale şi cele locale sunt responsabile de majoritatea acţiunilor de acest gen, incluzând aplicarea măsurilor şi creşterea conştientizării.ue

UE a creat un cadru general de îmbunătăţire a siguranţei rutiere cu legislaţie şi recomandări, de exemplu, prin introducerea cerinţelor minime de management a Reţelelor Trans-Europene de Transport şi a cerinţelor tehnice pentru transportul sigur al mărfurilor periculoase. În plus, directiva transfontalieră de aplicare a legii privind delictele de trafic comise în străinătate a devenit operaţională în data de 6 mai 2015, iar noua legislaţie privind testarea calităţii drumurilor adoptată în aprilie 2014, este aşteptată să reducă numărul accidentelor de trafic cauzate de probleme tehnice.

În 2015, o nouă etapă a fost atinsă în domeniul siguranţei rutiere, odată cu introducerea unei tehnologii inovatoare care salvează vieţi. Din martie 2018, toate noile vehicule vor trebui echipate cu sistemul eCall. Acest sistem formează automat numărul unic de urgenţă 112 în eventualitatea unui accident grav şi comunică locaţia vehiculului serviciilor de urgenţă. eCall reduce timpul de răspuns cu până la 50% în zonele rurale şi cu 40% în cele urbane. Se estimează că eCall poate reduce numărul fatalităţilor cu cel puţin 4% şi pe cel al rănilor grave cu 6%.

sigurantaMiniştrii de transport din statele membre ale UE, reuniţi în Valetta în data de 29 martie 2017 sub preşedintia malteză a Consiliului UE îşi reconfirmă angajamentul de îmbunătăţire a siguranţei rutiere în Uniunea Europeană. Numărul ridicat de victime din accidentele rutiere (26 100 decese în UE în anul 2015) şi din răniri grave este o problemă majoră a societăţii care dă naştere la dureri umane şi la costuri economice estimate a ajunge la 50 miliarde anual pentru accidentele mortale şi la peste 100 miliarde în cazul rănirilor grave. Există o tendinţă către atingerea ţintei stabilite de Consiliul UE în 2010, şi anume reducerea până la jumătate a numărului deceselor pe şosele între 2010 şi 2020, dar creşterea a fost sesizată în ultimii ani. O grijă particulară este acordată numărului de decese şi răniri grave în cazul pietonilor şi bicicliştilor. Astfel, această ţintă a devenit extrem de greu de atins, iar dacă nu sunt depuse eforturi superioare, este posibil ca aceasta să nu fie atinsă. Eforturile privind îmbunătăţirea siguranţei rutiere nu trebuie măsurate doar prin numărarea victimelor din accidente ; numărul celor accidentaţi grav este la fel de îngrijorător deoarece este de cinci ori mai mare decat numarul deceselor. Ar trebui să avem ca obiectiv o ţintă ambiţioasă, în spiritul rezoluţiei adoptate de Naţiunile Unite cu privire la îmbunătăţirea siguranţei rutiere la nivel global în scopul creării măsurilor potrivite. O asemenea ţintă trebuie monitorizată prin date comparative şi de încredere, raportate prin utilizarea unei definiţii comune. Astfel de date trebuie profund analizate în colaborarea dintre Statele Membre şi Comisia Europeană, astfel încât, pe baza acestora să fie luate măsuri adiţionale de reducere a numărului unor astfel de răniri în următoarea decadă.

Noile reguli UE au avut un impact pozitiv asupra infracţiunilor rutiere comise în strănătate. Potrivit unui raport adoptat recent, numărul infracţiunilor investigate a crescut de 4 ori până la aproximativ 2 milioane între 2013 şi 2015 în Statele Membre care au implementat regulile (până în noiembrie 2016, 23 dintre 28 state membre ale UE au implementat directiva privind schimbul de informaţii între state, inclusiv România – Marea Britanie, Danemarca şi Irlanda au obţinut o derogare şi pot implementa directiva până în mai 2017, iar Franţa şi Portugalia urmează să o implementeze). Directiva privind schimbul de informaţii între statele membre UE permite identificarea conducătorilor auto care comit infracţiuni rutiere în străinătate în interiorul statelor membre, cu ajutorul unui sistem electronic. Sistemul include posibilitatea identificării vehiculelor care depăşesc viteza admisă, a celor care ignoră lumina roşie a semaforului, precum şi a conducătorilor auto care nu folosesc centura de siguranţă şi a celor care aleg să conducă sub influenţa alcoolului.sig

Evaluarea a demonstrat că sistemul electronic de informaţii creat permite schimbul rapid şi sigur al datelor de înregistrare ale vehiculelor şi nu generează cheltuieli administrative care nu sunt necesare. Cu toate acestea, sistemul nu este încă utilizat la potenţialul real. În 2015, aproape jumătate dintre infracţiunile rutiere comise de non-rezidenţi nu au fost investigate.

 

its

În transportul rutier, sistemele de transport inteligente sunt dezvoltate de peste 20 de ani. Unele aplicaţii sunt acum răspândite pe scară largă şi binecunoscute. De exemplu, câteva milioane de autovehicule sunt echipate cu sisteme de navigaţie capabile să evalueze informaţii privind traficul în timp real.

De ce ar trebui să acţioneze UE?

Potenţialul sistemelor de transport inteligente poate fi atins dacă aplicabilitatea acestora în Europa evoluează de la scenariul limitat şi fragmentat de azi la unul paneuropean. Sistemele de transport inteligente pot contribui la principalele obiective ale politicii de transport.

Potrivit unui raport recent al MarketsandMarkets, piaţa globală a siguranţei rutiere va creşte de la 2,60 miliarde de dolari în 2016 la 4,06 miliarde în 2021, fiind estimată o creştere anuală de 9,3%.

Principalele forţe care mobilizează această piaţă sunt creşterea în mobilitate şi a cerinţelor impuse asupra sistemelor de transport, creşterea urbanizării, dar şi creşterea numărului accidentelor rutiere şi a regulilor impuse de guvern în privinţa siguranţei rutiere.

piata

masuri

Conform evaluării programului european de acţiune pentru siguranţa rutieră, controlul aplicării normelor rămâne un factor esenţial în crearea condiţiilor pentru o reducere considerabilă a numărului deceselor sau vătămărilor corporale, în special dacă se aplică intensiv şi beneficiază de o largă mediatizare. Consultările publice au confirmat de asemenea faptul că una dintre componentele esenţiale ale noilor orientări pentru politica de siguranţă rutieră trebuie să fie controlul aplicării normelor rutiere.

O strategie europeană de control a aplicării normelor rutiere trebuie elaborată pe următoarele axe:

  • Schimbul transfrontalier de informaţii în domeniul siguranţei rutiere

 

Trebuie continuate demersurile iniţiate privind propunerea unei directive care să faciliteze controlul aplicării normelor în domeniul siguranţei rutiere. Pentru a facilita schimbul de informaţii privind contravenţiile în domeniul siguranţei rutiere, textul propus reprezintă un progres în sensul tratamentului egal pentru contravenienţi.

Siguranţa copiilor ca şi pasageri şi conducători de vehicule în România

 

Legislaţie naţională care impune utilizarea sistemelor de siguranţă corespunzătoare pentru copii şi adolescenţizamb1

 

Legislaţie naţională care impune copiilor să rămână aşezaţi pe bancheta din spate a maşinii până la vârsta de 4 anizamb2

Legislaţie naţională care impune copiilor şi adolescenţilor să rămână aşezaţi pe locul din spate al unui vehicul motorizat până la vârsta de 13 anizamb3

Politică naţională menită să crească accesul familiilor dezavantajate la sisteme de siguranţă pentru copii ca şi pasageri (de ex., sistemele de siguranţă pentru copiii pasageri incluse ca şi produse esenţiale de îngrijire a copilului şi taxate la cea mai mică rată; subvenţii oferite prin programe destinate familiilor defavorizate)
zamb2

Legislaţie naţională care impune obţinerea graduală a permisului de conducere pentru noii conducători auto (de ex., o lege care să impună un program în mai mulţi paşi care să permită noilor conducători auto să acumuleze experienţă în condus în condiţii de risc redus)
zamb2

Legislaţie naţională care interzice copiilor să conducă tractoare agricole

zamb1

Legislaţie naţională care interzice copiilor să conducă orice tip de vehicul de teren (ATV - uri, vehicule cu trei sau patru roţi)

zamb1

Departament al unui minister sau al guvernului cu responsabilitate mandatată în domeniul siguranţei copiilor şi adolescenţilor ca şi pasageri

Strategie naţională aprobată de guvern, cu termene şi obiective specifice referitoare la siguranţa copiilor şi adolescenţilor ca şi pasageri
zamb1

Program naţional de vizite la domiciliu, incluzând educaţia cu privire la siguranţa copiilor ca şi pasageri de vehicule
zamb1

Campanie naţională ce vizează siguranţa copiilor şi adolescenţilor ca şi pasageri cel puţin o dată în ultimii cinci ani
zamb1

Luni, 12 Septembrie 2016 10:28

Reguli de trafic pentru pietoni

Publicat de

pieton

Pe lângă regulile aplicabile tuturor utilizatorilor drumurilor publice, potrivit Convenţiei de la Viena, pietonii fac obiectul unor reguli specifice definite în legislaţia naţională pentru a se asigura că pot călători în siguranţă. Dacă, la marginea drumului există amenajări speciale (trotuare sau benzi pentru pietoni), pietonii ar trebui să le folosească. Dacă îşi iau precauţiile necesare :

  1. Pietonii care împing sau cară obiecte voluminoase pot merge pe carosabil dacă prin deplasarea pe marginea drumului (trotuar) ar deranja alţi pietoni;

  2. Grupurile de pietoni conduse de o persoană sau care formează o procesiune se pot deplasa pe carosabil.

Dacă nu este posibil să folosească marginea drumului (trotuare sau benzi special amenajate), sau dacă acestea nu există, pietonii pot circula pe carosabil; unde există piste de biciclete amenajate şi densitatea traficului permite, aceştia pot circula pe acestea însă fără a obstrucţiona deplasarea bicicletelor sau a mopedelor.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.