header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button

Calmarea traficului ca parte a strategiilor de siguranţă rutieră locale

Schemele de calmare a traficului sunt un element important în strategiile de siguranţă rutieră locale. Aceste strategii ar trebui să includă şi managementul vitezei atât pentru a obţine niveluri sigure ale vitezei pe toate drumurile cât şi pentru a se asigura că limitele de viteză aplicate sunt potrivite. Măsurile de calmare a traficului ar trebui utilizate pentru a încuraja atât reducerea vitezei cât şi respectarea limitelor stabilite. O atenţie specială trebuie acordată drumurilor frecvent utilizate de copii, incluzând străzile din jurul şcolilor, rutele pe care aceştia le folosesc pentru a se deplasa spre şcoală şi zonele rezidenţiale în care îşi petrec o mare parte din timpul liber.

Sensurile giratorii

sensuri1

 

1. Caracteristici generale

Multe primării caută metode alternative de control al intersecţiilor cu scopul îmbunătăţirii siguranţei rutiere şi a fluidizării traficului fără a fi necesară lărgirea drumului. În consecinţă, sensurile giratorii devin din ce în ce mai populare pe baza multiplelor avantaje în ceea ce priveşte siguranţa, operativitatea dar şi considerentele de ordin estetic.

2. Siguranţa

S-a demonstrat că sensurile giratorii sunt mai sigure decât alte măsuri de siguranţă rutieră în intersecţii. Beneficiile sunt vizibile atât pentru vehicule cât şi pentru pietoni.

Beneficiile în privinţa siguranţei rutiere sunt următoarele:

Cercetările în domeniu au demonstrat că folosirea telefoanelor mobile şi a celor echipate cu dispozitive hands-free la volan are următoarele consecinţe:

  • reacţii mai încete decât în cazul conducerii sub influenţa alcoolului. Cercetările arată că reacţiile şoferilor sunt diminuate cu  30%  în timp ce folosesc telefonul mobil la volan faţă de situaţia în care ar fi condus cu o alcoolemie de 50 mg/100ml. Acestea sunt cu 50% mai scăzute decât în condiţii normale,
  • reacţii mai încete la semnalele din trafic. Folosirea telefonului în timpul condusului rezultă în reducerea semnificativă a reacţiilor şoferului la semnalele din trafic sau alte evenimente relevante. Probabilitatea ca semnale importante din trafic să fie ignorate este destul de ridicată,
  • reacţii mai încete la frânare. Studiile arată că timpul de reacţie în caz de frânare este redus în timpul unei conversaţii telefonice cu 0.3 până la aproape 0.7 secunde,
  • percepţie redusă asupra traficului. Studiile au demonstrat o scădere semnificativă a percepţiei, înţelegerii şi proiecţiei traficului din cauza nivelului de concentrare pe care îl necesită conversaţiile telefonice purtate la volan.

telefoane

Potrivit statisticilor Uniunii Europene, România este una dintre ţările aflate pe ultimele locuri în ceea ce priveşte siguranţa rutieră. Cu toate acestea, o diagramă a evoluţiei siguranţei rutiere în UE arată că ţara noastră a reuşit să reducă numărul deceselor din accidente rutiere de la 3078 în anul 1991 la 1893 în 2015. Diminuarea numărului fatalităţilor între anii 2010-2015 este una semnificativă (20%), România fiind depăşită doar de Danemarca (30%), Irlanda (22%), Grecia (36%), Spania (32%), Portugalia (37%), Polonia (25%).

 blog masina

Siguranţa rutieră în România nu a cunoscut o îmbunătăţire între anii 2015 şi 2016. În 2016, au fost înregistrate 97 decese pe şosea la un milion de locuitori în comparaţie cu media europeană de 50 de decese.Numărul persoanelor care şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere în România a crescut cu 1% comparativ cu anul anterior.

Ploieşti, 29 martie 2018  -  Blogul Drumul în siguranţă aniversează anul acesta cinci ani de la lansarea sa. Creat cu scopul de a face cunoscută importanţa unei bune semnalizări rutiere (marcaje rutiere şi indicatoare) în siguranţa circulaţiei, blogul de companie creat de Industrie Mică Prahova SA a reuşit să creeze o comunitate de vizitatori constanţi preocupaţi de siguranţa rutieră.

Cu acest prilej, iniţiem campania intitulată Ai liber la deplasări fără evenimente! care va consta în o serie de articole, postere şi infografice care vor fi publicate timp de o lună de zile pe blogul Drumul în siguranţă. Acestea vor avea scopul de a reaminti regulile unei călătorii sigure pe şosele în calitate de şofer, pieton sau biciclist. De asemenea, vor fi propuse şi soluţii privind siguranţa rutieră la nivel de municipiu, ştiut fiind că numărul accidentelor soldate cu pierderi de vieţi a crescut într-un ritm îngrijorător în acest an. În plus, statisticile îngrijorătoare la nivel european plasează România pe un nedorit loc fruntaş în privinţa evenimentelor rutiere.  Primul articol din serie va fi despre siguranţa rutieră în UE – previziuni şi statistici. 

masina blog

Abordarea Sistem Sigur în domeniul siguranţei rutiere ar trebui să fie o modalitate de a ajunge la Viziunea Zero.Cele două concepte sunt de obicei prezentate împreună.

 

La origini, conceptul Viziunea Zero se referea la angajamentul societăţii de a progresa către obiectivul de fatalităţi zero (sau chiar zero răniri grave) pe drum. Carta Albă a Transportului (Hartă către o singură Zonă de Transport Europeană – către un sistem de transport competitiv şi eficient din punct de vedere al resurselor) a stabilit obiectivul de a merge către fatalităţi zero în transportul rutier până în 2050. Ca obiectiv pe termen mediu, UE intenţionează să reducă numărul accidentelor rutiere până în 2020, subliniind rolul său ca lider mondial în siguranţă şi securitate pentru toate modalităţile de transport. În primul rând, abordarea Sistem Sigur ar trebui văzută ca o viziune bazată pe o fundaţie etică, care crează şi susţine o perspectivă total nouă, o schimbare de paradigmă privind problema siguranţei rutiere şi modul de rezolvare a acesteia. Scopul este dezvoltarea unui sistem rutier care ia în considerare vulnerabilitatea şi capacitatea umană de a face greşeli. Sub un Sistem Sigur, întregul sistem de transport este creat pentru a proteja oamenii de moarte şi răniri grave. Abordarea Sistem Sigur admite faptul că oamenii comit greşeli şi sunt vulnerabili. Accentuează de asemenea că cei care proiectează sisteme de transport şi cei care le utilizează trebuie să împartă responsabilitatea pentru crearea unui sistem în care accidentele nu rezultă în decese şi răniri grave. Astfel, toate părţile sistemului trebuie să fie mai sigure – drumurile şi marginile acestora, viteza, vehiculele şi folosirea acestora – astfel încât, dacă o parte cedează, celelalte părţi pot încă proteja pe cei implicaţi.

JRC (Joint Research Centre) și Agenția responsabilă cu sistemul de navigație prin satelit (GSA) au lansat linii directoare pentru a se asigura că dispozitivele automate de apel 112 (eCall) îndeplinesc cerințele de compatibilitate și de performanță. Acest lucru va ajuta centrele de testare și producătorii să fie pregătiți pe deplin înainte de instalarea lor obligatorie în toate autoturismele și utilitarele noi de la sfârșitul lunii martie 2018.

112

În cazul unui accident grav, sistemul eCall formează automat 112 - numărul unic de urgență al Europei. Acest lucru poate accelera timpii de răspuns în caz de urgență și poate salva până la 2500 de vieți în întreaga Europă în fiecare an.

Improving road safety, one car at a time

Potrivit Parlamentului European, toate maşinile noi ar trebui echipate cu sisteme de asistenţă pentru şoferi capabile să detecteze pietonii, să frâneze automat sau să adapteze viteza.

În fiecare an, peste 25000 de mii de oameni îşi pierd vieţile pe drumurile europene. Alte sute de mii sunt răniţi în accidente rutiere. Aproximativ 90% din aceste accidente sunt cauzate de eroarea umană.

Multe dintre acestea pot fi evitate prin folosirea noilor sisteme tehnologice de asistare a şoferilor în situaţii periculoase. Astăzi numai câteva modele de maşini de ultimă generaţie sunt echipate cu astfel de sisteme, însă datorită beneficiilor evidente, Parlamentul European intenţionează să facă aceste sisteme obligatorii pe toate maşinile noi conform unei rezoluţii adoptate marţi, 14 noiembrie.

Oboseala și viteza excesivă sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere în care sunt implicate camioane, autocare sau mașini de serviciu. În țările industrializate, accidentele rutiere sunt cauza majoră a deceselor produse la locul de muncă.

 

Timpul de conducere

cond 

În aproximativ 20 % din accidentele rutiere în care sunt implicate vehicule utilitare grele, oboseala este factorul principal.

În cazul conducătorilor auto profesioniști al căror traseu trece prin cel puțin două țări din UE, legislația europeană prevede reguli privind timpul maxim de conducere.

Acesta este limitat la 9 ore pe zi sau 56 de ore pe săptămână . După 4 ore și jumătate petrecute la volan, conducătorul auto trebuie să ia o pauză de cel puțin 45 de minute.

Pagina 1 din 5
   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.