AddThis Social Bookmark Button
Marți, 08 Mai 2018 12:20

Sensurile giratorii din vopsea – soluție de siguranță rutieră

Publicat de 

Sensurile giratorii

sensuri1

 

1. Caracteristici generale

Multe primării caută metode alternative de control al intersecţiilor cu scopul îmbunătăţirii siguranţei rutiere şi a fluidizării traficului fără a fi necesară lărgirea drumului. În consecinţă, sensurile giratorii devin din ce în ce mai populare pe baza multiplelor avantaje în ceea ce priveşte siguranţa, operativitatea dar şi considerentele de ordin estetic.

2. Siguranţa

S-a demonstrat că sensurile giratorii sunt mai sigure decât alte măsuri de siguranţă rutieră în intersecţii. Beneficiile sunt vizibile atât pentru vehicule cât şi pentru pietoni.

Beneficiile în privinţa siguranţei rutiere sunt următoarele:

  • Oferă mai mult timp conducătorilor auto care intră în intersecţie pentru a evalua, a-şi ajusta viteza şi a completa o lipsă în trafic, fluentizându-l;
  • Reduce dimensiunea unghiurilor de vedere necesare pentru ca utilizatorii drumului să se poată vedea unul pe celălalt;
  • Creşte posibilitatea ca şoferii să cedeze trecerea pietonilor (în comparaţie cu o intersecţie necontrolată);
  • Oferă mai mult timp utilizatorilor drumului pentru a detecta şi corecta greşelile lor dar şi pe cele ale altora;
  • Fac ca accidentele să fie mai puţin frecvente şi mai puţin severe, incluzând cele care-i implică pe biciclişti;
  • Fac intersecţiile mai sigure pentru şoferii începători.

Mini-sensurile giratorii

Acestea sunt realizate în general din vopsea şi au un diametru care nu depăşeşte câţiva metri fiind utilizate în special în zonele rezidenţiale datorită limitărilor de spaţiu. Experimentele realizate cu mini-sensurile giratorii au arătat că acesta nu pot fi utilizate în afara oraşului din motive de siguranţă. S-a demostrat că acestea au fost aplicate cu succes în ţări ca Germania, Franţa, Austria, Elveţia, Slovenia şi Croaţia. Germania, de exemplu, are acum peste 25 de ani de experienţă în domeniul mini-sensurilor giratorii. Experimentele în ceea ce priveşte mini-sensurile au început în 1995 în statul Westfaliei de Nord şi liderul acestui experiment a fost profesorul Brilon. Experimentul la inclus o duzină de intersecţii care au fost schimbate din intersecţii nesemnalizate în mini-sensuri. Succesul acestora a fost copleşitor: acestea au susţinut până la 20 000 de vehicule pe zi fără întârzieri majore, au putut fi construite uşor şi s-au arătat a fi foarte sigure.

sensuri2
Sursa:

Alternative Types of Roundabouts: An Informational Guide – T. Tollazzi

Roundabouts: An Informational Guide – Transportation Research Board of the National Academies

Foto: Microsoft Office

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.