header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Miercuri, 21 Mai 2014 07:46

A șasea zi europeană a siguranței rutiere

Publicat de 

comisie

Comisia Europeană împreună cu Președinția elenă a UE, a găzduit o conferință organizată cu ocazia Zilei europene a siguranței rutiere, la Atena, în data de 9 mai 2014. Conferința a fost axată pe tema „Infrastructuri sigure și inteligente” și a reunit experți, părți interesate și factori de decizie în materie de siguranță rutieră. 270 de participanți au fost prezenți la conferință.

Programul conferinței a cuprins două mese rotunde privind provocările legate de infrastructuri și, respectiv, soluțiile tehnologice.

Pe lângă conferință, a fost organizată o expoziție cu standuri informaționale și simulatoare de siguranță rutieră. Douăsprezece organizații din domeniul siguranței rutiere din Grecia și Uniunea Europeană au luat parte la această expoziție.

Evenimentul a început cu un mesaj video din partea domnului Siim Kallas, Vice-Președinte al Comisiei Europene. Domnul Kallas a accentuat succesul principiilor de management a siguranței infrastructurii – autostrăzile unde aceste principii sunt în mod obligatoriu aplicate sunt cele mai sigure, în ciuda volumelor mari de trafic și a vitezei ridicate. Întrebarea este cum pot fi obținute câștiguri similare și pe restul rețelei de drumuri.

Pentru a viziona mesajul video dați click aici.

Concluziile principale ale conferinței au fost:

  • Abordarea „Sistem Sigur” (Safe System) oferă un set de principii util care ar trebui aplicat la scară largă *
  • Comportamentul celor care utilizează drumul reprezintă un factor cheie în traficul rutier ce trebuie abordat prin aplicarea regulamentelor, educația șoferilor, design-ul drumurilor și aplicații ITS (Sisteme de Transport Inteligente)
  • Protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumului trebuie să reprezinte o prioritate, astfel încât numărul accidentelor care îi implică pe aceștia să scadă la același nivel ca cele în care sunt implicați șoferi
  • Zonele urbane au înregistrat cel mai mic progres în privința siguranței rutiere; sistemele de transport inteligente și sistemele de siguranță inteligente din carul vehiculelor pot fi utile în combaterea acestei tendințe.

*Potrivit acestei abordări orice utilizator al drumului poate face greșeli. Utilizatorul drumului este răspunzător pentru comportamentul său, dar managerul de infrastructură este răspunzător pentru siguranța rutieră. Drumul trebuie conceput și construit astfel încât consecințele unui eveniment nedorit să fie minimizate.

 

Sursa: www.europa.eu

 

Sursa foto și video: www.europa.eu

 

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.