header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Luni, 17 Martie 2014 13:29

Viziunea zero în Suedia

Publicat de 

Despre ce e vorba?suedia

În 1997, Parlamentul Suediei a adoptat Viziunea zero, o nouă politică îndrăzneață privind siguranța rutieră, bazată pe patru principii:

  • etica: viața și sănătatea umană sunt valorile supreme și au prioritate în fața mobilității și a altor obiective ale sistemului de transport rutier,
  • lanțul responsabilității: furnizorii, organizațiile profesionale și utilizatorii profesioniști sunt responsabili de siguranța sistemului,
  • filozofia siguranței: oamenii fac greșeli dar sistemele de transport rutier ar trebui să reducă la minim șansele de a face greșeli și daunele produse atunci când se greșește,
  • schimbarea mecanismelor rutiere: furnizorii și autoritățile responsabile de punerea în aplicare a sistemului de transport rutier trebuie să facă tot ce le stă în putință pentru a garanta siguranța tuturor cetățenilor și fiecare dintre participanți ar trebui să fie pregătit să se schimbe pentru a garanta siguranța.

Care sunt factorii implicați?

Administrația Suedeză a Drumurilor (SRA) deține responsabilitatea generală în ceea ce privește siguranța rutieră în cadrul sistemului de transport rutier. După principiile Viziunii zero, toate celelalte părți implicate în domeniul transportului rutier au de asemenea responsabilități în asigurarea și îmbunătățirea siguranței rutiere.

Cât este de eficientă și care sunt costurile implicate de această practică?

Se estimează că Viziunea zero poate reduce cu un sfert până la o treime numărul de decese pe o perioadă de zece ani. Adoptarea Viziunii zero în Suedia a contribuit la inițierea de noi cercetări și la punerea în aplicare a unui nou model de sistem. Aceasta a contribuit de asemenea la punerea în aplicare a transformării șoselelor simple în șosele cu 2+1 benzi cu bariere centrale din cabluri pentru a proteja șoferii de traficul din sens opus.

 

Sursa: http://ec.europa.eu

Foto: www.office.microsoft.com

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.