21% dintre toți cei care și-au pierdut viețile pe drum erau pietoni. Motocicliștii, care sunt mai puțin protejați în caz de accident au reprezentat 14% din fatalități. În general, fatalitățile care implică utilizatorii de drum vulnerabili au scăzut mai mult în ultimele decenii decât în cazul restului utilizatorilor. În 2017, aproape 14% dintre cei care și-au pierdut viețile pe drumurile UE aveau vârste cuprinse între 18 și 24 ani. Tinerii sunt de două ori mai susceptibili să își piardă viața într-un accident rutier decât alte persoane. În plus, 80% dintre cei care au pierit în accidente rutiere erau bărbați. Aceasta poate fi explicată prin atitudini diferite în fața riscului și prin faptul că bărbații tineri tind să meargă în călătorii mai lungi decât femeile. Deși șoferii în vârstă sunt implicați în mai puține evenimente rutiere, ei reprezintă unul dintre grupurile cu cel mai mare risc din cauza fragilității acestora și a toleranței reduse la răniri. Deși numărul victimelor în vârstă a scăzut în timp, numărul total de decese a crescut. Astfel, în timp ce 18% din fatalități implicau persoane în vârstă în 2010, acest număr a crescut la 26% în 2017. În comparație cu populația medie, riscul de a își pierde viețile pe drum a crescut de aproape 2 ori pentru utilizatorii în vârstă. In general, mult mai mulți bărbați decât femei își pierd viețile în accidente rutiere : 24% din toate fatalitățile implică femei, în comparație cu 76% bărbați. Rata fatalității în cazul bărbaților în vărstă este de două ori mai mare decât cea a femeilor în majoritatea țărilor UE. De asemenea, rata fatalităților în cazul pietonilor de sex feminin a fost de două ori mai mare decât pentru cei de sex masculin.
Sursa : www.europa.eu