- Oferă mai mult timp conducătorilor auto care intră în intersecţie pentru a evalua, a-şi ajusta viteza şi a completa o lipsă în trafic, fluentizându-l;
- Reduce dimensiunea unghiurilor de vedere necesare pentru ca utilizatorii drumului să se poată vedea unul pe celălalt;
- Creşte posibilitatea ca şoferii să cedeze trecerea pietonilor (în comparaţie cu o intersecţie necontrolată);
- Oferă mai mult timp utilizatorilor drumului pentru a detecta şi corecta greşelile lor dar şi pe cele ale altora;
- Fac ca accidentele să fie mai puţin frecvente şi mai puţin severe, incluzând cele care-i implică pe biciclişti;
- Fac intersecţiile mai sigure pentru şoferii începători.
Mini-sensurile giratorii
Acestea sunt realizate în general din vopsea şi au un diametru care nu depăşeşte câţiva metri fiind utilizate în special în zonele rezidenţiale datorită limitărilor de spaţiu. Experimentele realizate cu mini-sensurile giratorii au arătat că acesta nu pot fi utilizate în afara oraşului din motive de siguranţă. S-a demostrat că acestea au fost aplicate cu succes în ţări ca Germania, Franţa, Austria, Elveţia, Slovenia şi Croaţia. Germania, de exemplu, are acum peste 25 de ani de experienţă în domeniul mini-sensurilor giratorii. Experimentele în ceea ce priveşte mini-sensurile au început în 1995 în statul Westfaliei de Nord şi liderul acestui experiment a fost profesorul Brilon. Experimentul la inclus o duzină de intersecţii care au fost schimbate din intersecţii nesemnalizate în mini-sensuri. Succesul acestora a fost copleşitor: acestea au susţinut până la 20 000 de vehicule pe zi fără întârzieri majore, au putut fi construite uşor şi s-au arătat a fi foarte sigure.
Sursa:
Alternative Types of Roundabouts: An Informational Guide – T. Tollazzi
Roundabouts: An Informational Guide – Transportation Research Board of the National Academies
Foto: Microsoft Office