Analiza indică faptul că există prea puţin control din partea poliţiei. Creşterile drastice ale controlului aplicării legii sunt eficiente din punct de vedere al costurilor. Evaluarea din punct de vedere financiar a siguranţei rutiere diferă între statele europene. Rezultatul analizelor cost-beneficiu diferă de la un stat la altul. În ceea ce priveşte măsurile de calmare a traficului şi reducere a vitezei, raportul cost-beneficii variază între 9,7 şi -0,4 pentru Marea Britanie, în funcţie de tipul de drum. În Germania, raportul cost-beneficiu al îngustării benzilor şi instalării limitatoarelor de viteză în zonele rezidenţiale a fost estimat la 17, în timp ce în Israel acesta variază între 2 şi 4, iar în Grecia între 1,1 şi 1,2. Una dintre cele mai eficiente măsuri o reprezintă luminile de întâlnire pe timpul zilei. În ceea ce priveşte adaptarea inteligentă a vitezei, toate analizele menţionate mai sus arată că beneficiile sunt mai mari decât costurile. Aplicarea măsurilor coercitive pentru reducerea vitezei reprezintă o măsură eficientă din punct de vedere al costurilor. Aceeaşi concluzie se aplică testării aleatoare a aerului respirat.
Pe de altă parte, raportul cost-beneficii al testării vederii conducătorilor auto variază substanţial între ţările analizate. Mai specific, apare a fi ineficient în Norvegia şi Olanda şi mai eficient din punct de vedere al costurilor în Spania, Republica Cehă şi Elveţia. Motivele acestor diferenţieri rămân necunoscute.
Concluzia este că în unele cazuri rezultatele analizelor cost-beneficiu apar a fi valide în multe ţări, în timp ce în alte cazuri sunt mari diferenţe. Lecţia de învăţat este că analizele cost-beneficiu trebuie aplicate în fiecare ţară şi nu trebuie să presupunem că rezultatele unei analize cost-beneficiu dintr-o ţară se aplică şi în cazul alteia.
Sursa: www.europa.eu