header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Miercuri, 18 Ianuarie 2017 07:13

Măsuri de siguranţă rutieră bazate pe analiza cost-beneficiu

Publicat de 

Cîteva dintre cele mai eficiente măsuri din punct de vedere al costurilor şi care contribuie la reducerea numărului evenimentelor rutiere nedorite îl reprezintă noile caracteristici de siguranţă ale automobilelor. Nu stă în puterea guvernelor să aplice aceste măsuri. Beneficiile de siguranţă care provin din rezultatele aplicării acestor măsuri vor fi realizate doar dacă noile caracteristici de siguranţă sunt oferite de producătorii de maşini ca echipament standard sau dacă este realizat un acord în cadrul UE sau al Comisiei Economice pentru Europa a Naţiunilor Unite pentru a face aceste caracterisitici de siguranţă obligatorii. Unele dintre acestea (ca, de exemplu, controlul electronic al stabilităţii, semnale avertizoare privind necesitatea cuplării centurii de siguranţă şi maşini care ating 4 sau 5 stele potrivit EuroNCAP), deja au intrat pe piaţă.

Analiza indică faptul că există prea puţin control din partea poliţiei. Creşterile drastice ale controlului aplicării legii sunt eficiente din punct de vedere al costurilor. Evaluarea din punct de vedere financiar a siguranţei rutiere diferă între statele europene. Rezultatul analizelor cost-beneficiu diferă de la un stat la altul. În ceea ce priveşte măsurile de calmare a traficului şi reducere a vitezei, raportul cost-beneficii variază între 9,7 şi -0,4 pentru Marea Britanie, în funcţie de tipul de drum. În Germania, raportul cost-beneficiu al îngustării benzilor şi instalării limitatoarelor de viteză în zonele rezidenţiale a fost estimat la 17, în timp ce în Israel acesta variază între 2 şi 4, iar în Grecia între 1,1 şi 1,2. Una dintre cele mai eficiente măsuri o reprezintă luminile de întâlnire pe timpul zilei. În ceea ce priveşte adaptarea inteligentă a vitezei, toate analizele menţionate mai sus arată că beneficiile sunt mai mari decât costurile. Aplicarea măsurilor coercitive pentru reducerea vitezei reprezintă o măsură eficientă din punct de vedere al costurilor. Aceeaşi concluzie se aplică testării aleatoare a aerului respirat.

Pe de altă parte, raportul cost-beneficii al testării vederii conducătorilor auto variază substanţial între ţările analizate. Mai specific, apare a fi ineficient în Norvegia şi Olanda şi mai eficient din punct de vedere al costurilor în Spania, Republica Cehă şi Elveţia. Motivele acestor diferenţieri rămân necunoscute.

Concluzia este că în unele cazuri rezultatele analizelor cost-beneficiu apar a fi valide în multe ţări, în timp ce în alte cazuri sunt mari diferenţe. Lecţia de învăţat este că analizele cost-beneficiu trebuie aplicate în fiecare ţară şi nu trebuie să presupunem că rezultatele unei analize cost-beneficiu dintr-o ţară se aplică şi în cazul alteia.

Sursa: www.europa.eu

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.