header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Joi, 10 Septembrie 2015 10:13

Indicatoare cu mesaje variabile

Publicat de 

Indicatoarele cu mesaje variabile au capacitatea de a oferi participanților la trafic informații adecvate, adaptate situației și condițiilor meteo și, în același timp, de a spori respectarea lor.

indicatoare

Despre ce este vorba? Adaptarea limitelor de viteză și comunicarea avertizărilor prin indicatoarele cu mesaje variabile (IMV) – în funcție de trafic, condițiile meteo și de circulație – au fost aplicate cu succes în mai multe state membre, în special pe porțiuni de autostradă aglomerate sau predispuse la accidente. Limitele de viteză dinamice pot contribui la armonizarea fluxului traficului și la creșterea capacității de circulație pe porțiunile de drum aglomerate. Multe dintre aceste sisteme au fost introduse pentru a rezolva o anumită problemă, de exemplu „sisteme de avertizare cu privire la ceață” și „sistemele de avertizare cu privire la ambuteiaje”. S-a observant că mesajele de atenționare în ele însele nu influențează în mod semnificativ viteza adoptată, în timp ce limitele de viteză justificate prin avertizări sau explicații au efecte considerabile.

Care sunt factorii implicați? Autoritățile rutiere de la nivel național și regionale sunt răspunzătoare în principal de introducerea, gestionarea și întreținerea IMV. Identificarea secțiunilor relevante este realizată în general în cooperare cu experții în materie de baze de date și siguranță din comisiile pentru siguranță sau cu birourile naționale de statistică.

Cât este de eficientă și care sunt costurile implicate de această practică? În ciuda problemelor metodologice existente în multe dintre studiile de evaluare efectuate pentru diferitele tipuri de IMV, există indicații clare că IMV contribuie la reducerea evenimentelor rutiere nedorite și la armonizarea fluxului traficului. Conform evaluărilor realizate în cadrul proiectului ROSEBUD asupra sistemelor din Norvegia, Suedia și Finlanda, raporturile cost-beneficii sunt între 0,65 și 1,45.           

Sursa: www.ec.europa.eu   

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.