Pe baza experiențelor europene în ceea ce privește măsurile de reabilitare și pe baza literaturii de specialitate, experții SUPREME au elaborat următoarele orientări pentru cele mai bune practici:
- Un sistem de evaluare care să vizeze conducătorii auto cu incapacități funcționale relevante pentru conducerea preventivă ar trebui să fie preferat unui sistem de evaluare obligatorie a tuturor conducătorilor auto (inclusiv cei în vârstă sau cei cu dizabilități).
- Ar trebui să se stabilească o rețea de surse de notificare în cadrul comunității, cum ar fi doctorii, personalul din domeniul sănătății, asistenții sociali, polițiștii, prietenii și membrii familiei și chiar conducătorii auto mai în vârstă.
- Noțiunea de „risc ridicat de comitere a unui accident” ar trebui definită și acceptată la nivel internațional.
- Ar trebui să se elaboreze o evaluare cu mai multe niveluri. Testele mai complexe și mai costisitoare ar trebui rezervate pentru cazurile cele mai grave.
- Ar trebui create instrumente mai eficiente pentru a evalua capacitatea de a conduce.
- Sunt necesare mai multe cercetări pentru a evalua diferitele jurisdicții referitoare la siguranța rutieră din statele membre.
- Conducătorii auto mai în vârstă ar trebui informați din timp cu privire la proceduri și la alternativele de mobilitate.
- Rolul autorităților responsabile de eliberarea permiselor de conducere nu ar trebui să se limiteze la procedurile de acordare a permisului, ci ar trebui de asemenea să ofere asistență în legătură cu probleme cum ar fi adaptarea automobilelor sau alternative de mobilitate.
Sursa: www.europa.eu